Collaborative Learning through an Integrated Thematic Approach in Elementary Schools
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ajirna, Nasir Yusuf, H. H. (2018). Upaya Pembentukan Karakter Siswa Melalui Kegiatan Pramuka Di Sd Negeri 20 Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 3, 46–52.
Andini, S. R., & Fitria, Y. (2021). Pengaruh Model RADEC pada Pembelajaran Tematik Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(3), 1435–1443. https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/960
Dewi, M. R., Mudakir, I., Murdiyah, S., Mipa, J. P., Keguruan, F., & Unej, U. J. (n.d.). Pengaruh Model Pembelajaran Kolaboratif berbasis Lesson Study terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Siswa The Effect of Collaborative Learning Model with Lesson Study on Student Critical Thingking.
Fitria, Y., Hasanah, F. N., & Gistituati, N. (2018). Critical Thinking Skills of Prospective Elementary School Teachers in Integrated Science-Mathematics Lectures. Journal of Education and Learning (EduLearn), 12(4), 597–603. https://doi.org/10.11591/edulearn.v12i4.9633
Fitriasari, N. S., Apriansyah, M. R., Antika, R. N., Studi, P., Informasi, S., Indonesia, U. P., & Classroom, G. (n.d.). Pembelajaran kolaboratif berbasis online. 77–86.
Hidayah, N., Pgmi, J., Tarbiyah, F., & Keguruan, D. (2015). Pembelajaran Tematik Integratif Di Sekolah Dasar. TERAMPIL Pendidikan Dan Pembelajaran Dasar, 2, 34–49.
Kazumaretha, T., Arisanti, Y., & Fitria, Y. (2020). Universitas Negeri Padang 184 IMPLEMENTASI KOMPETENSI PEDAGOGIK GURU DALAM PEMBELAJARAN TEMATIK DI SEKOLAH DASAR. SEJ (School Education Journal, 10(2).
Mujiyono, M., Haryanto, E., & Gunadi, G. (2021). Peran Guru dalam Pengoptimalan Potensi Emosi Anak terhadap Peningkatan Kreativitas Ekspresi pada Pembelajaran Seni Rupa di SD Kota Semarang. Mudra Jurnal Seni Budaya, 36(2), 146–152. https://doi.org/10.31091/mudra.v36i2.1456
Sari, N. A., Akbar, S., & Yuniastuti. (2018). Penerapan pembelajaran tematik terpadu di sekolah dasar. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 3(12), 1572–1582. http://journal.um.ac.id/index.php/jptpp/article/view/11796
Yolanda, Y. (2018). Pembelajaran Tematik Terpadu Menggunakan Model Problem Based Learniing (Pbl) Di Sekolah Dasar. PAKAR Pendidikan, 16(2), 29–39. https://doi.org/10.24036/pakar.v16i2.43
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Nesta - Olivia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.